Kundservice

  • Inspiration

    Var kan jag få inspiration från Grandeur?

    • Följ oss på sociala medier, där vi löpande lägger upp produktinformation, mode- och stiltips samt våra produktsläpp.
    • Kolla in vår webshop på Shopify regelbundet.
    • Anmäll dig till våra nyhetsbrev och utskick.

  • Handla

    Hur handlar jag på Grandeur?

    Du kan välja att handla på vår webshop eller kontakta oss direkt.

    Vi har många betalningsalternativ och erbjuder olika alternativ för hemleverans.

    Finns varan i lager eller som visningsexemplar?

    Vi har många produkter i lager, se på ”lagersaldo” i vår webshop. Ofta finns den också som visningsexemplar, om du vill klämma och känna. Kontakta oss i så fall, så ser vi till att du får komma och prova.

  • Leverans

    Vilka leveransalternativ finns och vad kostar de?

    När du handlar av oss kan du välja:

    • hemleverans (post paket)
    • hämta på vårt lager i Sollentuna
    • Du kan dessutom få varor personligt levererade till dig. :-) Denna tjänst erbjuder vi i Stockholmsområdet, men andra platser kan ordnas, fråga oss om det är möjligt.

    För paket som inte hämtas ut kommer vi debitera dig en avgift som motsvarar returfrakten, expeditionsavgift och faktisk hanteringskostnad.

    Jag vill hämta en vara, Hur gör jag?

    Avvakta avisering (mail, SMS). När du fått avisering kan du hämta dina varor. Kontakta oss om är osäker på var eller när du kan hämtar ut din varor.

  • Kvalitets- och miljöpolicy

    • Med noggrant utvalda material och omsorgsfullt skapade motiv, ger Grandeur dig chansen att uttrycka din stil på ett unikt sätt.
    • Våra produkter är inte bara accessoarer, de är konstverk som berättar din historia.
    • Vi erbjuder högkvalitativa kläder till överkomliga priser för dig som vill ha stil utan att betala mycket.
    • Vi strävar efter att skapa långvariga kläder och samarbetar med tillverkare, som delar vårt engagemang för kvalitet och hållbarhet.

    Hur ser vårt hållbarhetsarbete ut?

    Inom Grandeur är vi medvetna om att vår verksamhet påverkar både samhälle och miljö såväl lokalt som globalt och genom ett ansvarfullt företagande eftersträvar vi att minimera den negativa påverkan. Vi har en öppen dialog med våra intressenter, följer gällande lagar och regler, vi är ärliga och vi visar integritet i samspelet med våra intressenter för att säkerställa en hållbar verksamhet.

  • Returpolicy

    Köpvilkor, vad gäller?

    Varan ska vara oanvänd och i nyskick. Om varan är plomberad eller förseglad skall den inte vara bruten. Vi förbehåller oss rätten att bedöma värdeminskning om du har använt varan, den saknar sin originalförpackning eller om förpackningen är förstörd.

    Om varan är skadad eller obrukbar, så kan inte retur göras.

  • Reklamation

    Vad har jag för reklamationsrätt?

    För att reklamation hos Grandeur ska följande kunna åberopas så förutsätts:

    1. Att produktens skötselråd har tillämpats
    2. Att produkten har använts på ett normalt sätt
    3. Att produkten har

    (i) förvarats på ett avsett sätt

    (ii) inte utsatts för onormala fukt eller temperaturförändringar

    (iii) inte utsatts för skador orsakade av olyckshändelse (motsvarande)

    (iv) inte på något sätt modifierats av kunden.

    Normalt slitage/ färgskiftningar eller andra normala förändringar under en produkts livscykel berättigar inte till någon reklamationsrätt.

  • Övriga frågor

    Kontakta oss, om du saknar någon information under kundservice eller om du har någon anna feedback till oss. Det uppskattas, ska du veta!